De uz intern

Caut un loc in care sa respir, cu ochii larg deschisi. Un loc in care sa merg cu pasii cuminti. Colturos, sa nu aiba ochii grei ai nimanui. Sa caut fara sa stiu si sa ma intreb de fiecare data daca este el ultimul popas.

Pe undeva, candva, am obosit.Am facut alegeri si m-am trezit a doua zi dimineata cu paginile inca necitite pe balcon, langa aceeasi scrumiera de culoarea aburului de dulceata. Am inchis paranteze si am urcat in alt tramvai, care, pentru o vreme, trecea prin vechile intersectii, carora le ghicesc, banuite, nervurile. Am semnat de plecare, inainte de ajunge, aceeasi, acasa.

Am ales. Ratez, insa, retrospectiv, momentul 0 al alegerii si argumentul taios care a inclinat balanta. Si vin apoi momentele cand fisa sociala are zambetul unui cactus, cand ti se spune ca este bine, ca mersul inainte este indicat, ca despre asta si nu despre altceva este vorba in viata.

Confruntarea se da intre doi oponenti care ar putea sa fie prieteni, daca si-ar fi dat intalnire in cu totul alt loc. Altfel, e o intalnire ratata, de la care nu ai vrea sa te ridici sa pleci inainte ca celalalt sa isi fi demostrat netrebnicia.

Mi-e spaima de moarte ca nu o sa mai recunosc intr-o zi intersectiile. Si ca nu va mai conta ce aleg. E ceea ce eu numesc impostura.

Asa ca imi caut locul in care sa respir. Era mai simplu atunci cand tata intra si imi lua cartea din maini, fara a trage perdelele crete peste felinarul de pe drum. Atunci si acolo ma puteam eschiva.

Despre kairost
pentru ca alt nume decat καιρός/ kairos nu imi venea in intampinare, am adaugat un -t final, pentru a avea, astfel, existenta virtuala (Magda Gradinaru).

Lasă un răspuns

