Daca nervii ar vorbi

Stiu despre mine ca trec totul prin ascutimea nervilor. Intocmai de aceea afisez de multe ori o toleranta nepatimasa, jongland printre remuscari, eschivari si nesuferitele ipocrizii. Mi-e o groaza cumplita ca in gestul meu cotidian raman fragmente din luciditatea care se activeaza in momentele si locurile in care altadata se activa iluzia.

(Vreau o iluzie pentru azi, mai stii cum e sa iti asezi priviri in palma si sa desenezi intalniri la care nici macar nu conteaza daca vei ajunge?)

Ma obsedeaza oamenii. Cum functioneaza in ei umanitatea? Cand te nasti, te nasti nelamurit asupra celorlalti? Cum stii sa te porti prin lume, uneori plecat, altminteri artagos? Imi recunosc in oameni cele mai mari spaime, fobii de-a dreptul translucide in care ma vad ca si cum cineva mi-ar iscodi straturile de piele. Cand aveam iluzii, intriga ma punea pe drum si orice chip nepotrivit imi intorcea insutit nepotriveala din propria-mi fire.

(Rumegusul nisipos din care se inalta zile, mai stii cum e sa joci cuvinte din curata si atat doar nevoia de ordine a firii?)

Sunt razbunatoare. Nu am obosit, o, nu, am in mine o forta care nu are de-a face cu trupul, cu migrena care imi toarna din ibricul de cafea facandu-mi complice din ochi. Mi-e de foarte mare ajutor: o lanterna minuscula, care filtreaza ridicolul.

Cunosc oameni. Poate ca totul ar sta mai drept daca limitele de sine nu ar fi semn de boala.

(O ora as vrea sa te razgandesti de doua, patru, nouazeci de ori, sa stiu ca te-ai imbolnavit si ca ai aflat. Apoi sa ne bem vinul nefiert si atat de indiferent, ca o lupa).

(Argument: sa pretinzi fara sa ai cantar, sa o iei pe latura nepotrivita a unui cuvant, sa vrei vrutul gol-golut, rezultatele no matter what si cum, somnolenta vertebrelor si atat de miscatoarea contradictie – ca stil de leadership).

Despre kairost
pentru ca alt nume decat καιρός/ kairos nu imi venea in intampinare, am adaugat un -t final, pentru a avea, astfel, existenta virtuala (Magda Gradinaru).

Lasă un răspuns

